خرید و فروش آنلاین هیرو به صورت رایگان

هکر بازی World of Warcraft به یک سال حبس در زندان محکوم شد

هکر بازی World of Warcraft به یک سال حبس در زندان محکوم شد

بازدید : 1404 نفر

هکر رومانیایی 38 ساله پس از ارسال چند سری حمله DDoS (سری حملات سایبری که سرور سایت مقصد را دچار اختلال می‌کند) به سرورهای بازی World of Warcraft در سال 2010 به یک سال حبس در زندان فدرال آمریکا محکوم شد.

وزرات دادگستری ایالات متحده طی بیانه‌ای اعلام کرد که کالین متیاس، پس از اینکه مشاجره در بازی World of Warcraft با دیگر بازیکنان سرورهای بلیزارد را هدف غضب دیجیتالی‌اش قرار داد، به زندان محکوم شده است. بنا به گزارش منبع اطلاعات: «بین سپتامبر و فوریه 2010، طی یک بازی آنلاین، متعاقباً بین او و دیگر بازیکنان اختلافی پیش آمد و متیاس، حمله‌های DDoS را به سرور های اروپا روانه کرد. این حملات سایبری سبب شد که سرورهای World of Warcraft دچار اختلال شده و بازیکنان را از اتصال به سرورهای بازی باز دارد.»

ه دنبال تحقیقات FBI ماتیاس در سال 2011 متهم شد اما پس از محاکمه‌اش در سال گذشته در اختیار مقامات آمریکایی قرار گرفت. او از 20 نوامبر 2017 همچنان در بازداشت به سر می‌برد و در اولین دادگاهش اعتراف کرد که آگاهانه به یک کامپیوتر امنیتی آسیب وارد کرده است، در عوض دولت آمریکا قبول کرد که اتهامات مربوط به هک و سرقت اطلاعاتی Ingram Micro در سال 2004 را از پرونده‌اش حذف کند.

علاوه بر یک سال زندان، ماتیاس به پرداخت 30000 دلار به بلیزارد نیز محکوم شد (که به گزارش NBC لس آنجلس تاکنون پرداخت شده است) تا هزینه سیستم‌های دفاعی شرکت در مقابل حمله‌هایش را پوشش دهد.

این حکم سنگین خیلی دور از ذهن نبود. بازی‌های آنلاین بلیزارد هدف بالقوه‌ای برای تقلب‌های درون بازی هستند که تجربه یک رقابت لذت‌بخش را برای کاربرانی که بابت بازی پول پرداخت کرده‌اند خدشه‌دار می‌کنند. حمله های DDoS با تاثیرات مخرب روی سرورهای بلیزارد اعتبار این شرکت را زیر سوال می‌برد و از آنجایی که World of Warcraft طی چند سال اخیر هدف بسیاری از این حمله ها بوده است، منطقی است که نسبت به چنین اعمالی بی‌تفاوت نباشند.